torsdag 9 juli 2009

Kontraster

Detta land har knasigt väder. För ca 1,5 vecka sedan så var det så varmt så att man nästan höll på att svimma och nu har vi regn och så pass kallt att man dör av det. Nu när man är pappa ledig så känner jag mig lite låste över detta väder. Man kan göra en massa saker men jag kommer inte på något och det mesta kostar och jag har en stram budget på allt. Om ni har tips så lyssnar jag.

Var idag hos min ex kollega och kollade in huset. Har nu klart vad de skall få i present. Den kommer att passa bra hos dem. Jag åkte på denna väg och trodde nästan att jag hade åkt för långt men jag var knappt halvväg. Men det var värt mödan. De har en fint hus och hoppas att all knas som finns kommer att fixas.

Jr har utbrott hela tiden och vill inte utan bara springer iväg eller så slår han på mig eller det som är närmst. Inte lätt att handskas med men det är helt klart värt det. Gillar detta med pappa ledig men kommer troligt inom kort att klättra på väggarna men det märks. Hoppas att solen kommer snart så kan vi dra och bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar