fredag 10 juli 2009

Nu är man på väg


Denna dag började med en bra start. Sonen har sovit hela natten i sin säng och det är skönt men jag sov hela natten i soffan och det kan vara lite hårt men så är det när man ska se sena program Sen bar det av till syster A och lämna av JR och sen på intervju. Den gick väl sådär. Det är alltid svårt att prestera på topp jämt och man kan bara hoppas på att det blir så bra som möjligt på intervjuer. Det är en konst att göra en bra intervju. Man måste vara påläst och laddad till tusen men inte så det syns. Man får inte ha stressen i blicken men inte heller vara helt loj. Det skall vara avkopplat och trevligt med bjuda på en del skratt och man skall bjuda på sig själv. Men inte för mycket så det blir negativt. Det är helt klart en hel del att tänka på. Man får hoppas att allt klaffar när det gäller. Jag har själv utbildning på hur man intervjuar men det hjälper inte alltid, man går i fällan och målar in sig i ett hörn på vissa frågor. Det gör man alltid. Den intervjun jag var på idag gick sådär. När jag gick så kom magkänslan och den var inte helt positiv men man vet aldrig. Men det kvittar nu. Jag skall skriva på kontraktet på Tisdag. Så nu är man anställd igen, nice. Detta kommer att starta i September och jag längtar, fan va kul det skall bli. Nu skall man börja läsa på om vad det handlar om och sen bara ligga brainstorma lite. Jag skall göra så bra ifrån mig så vi kommer att bli bäst på marknaden. Detta är min målsättning. Men nu skall jag slappa lite och njuta av pappaledigheten.

2 kommentarer:

  1. Grattis till nya jobbet! Hälsa frugan och lilla bråkstaken också. Kram från CK

    SvaraRadera
  2. Vad fin bloggen blev nu när du fixat till lite!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera