fredag 24 juli 2009

Turist


När man tänker på att besöka Stockholm så finns det en hel del att titta på som turist. Men när man bor så nära om vi gör så glömmer man bort detta. Det finns en härlig del av Stockholm som heter Gamla Stan där man kan låta fantasin skena iväg på vad som kan ha hänt. Det finns en massa fina butiker och andra underbara turistfällor. Men de är bra. Om man har besökt andra städer så är Stockholm trevligt att gå i. Sen har vi slottet. Kul att besöka och se all historia samlat på samma ställe. När JR blir större så kommer det att bli en massa besök på sevärdigheter i Stockholm. Hoppas att han kommer att uppskatta det, för det kommer jag att göra.

Man hör att alla tjejer idag har egna personligheter men varför ser ca 30% lika ut. Man börjar undra varför? När jag var liten så fanns det inte så många val. Man var väldigt main stream eller totalt inte. Men idag finns det så många affärer och stilar så varför skall alla se lika ut.

Jag har en fråga som jag hoppas på att få ett svar på: Hur länge är man en invandrare i Sverige?

1 kommentar:

  1. Det är en svår fråga!
    Om jag flyttar o bor i ett annat land så skulle jag aldrig personligen att kalla mig för Svensk. Om man sen ser till mina barn som föds och deras barn o barnbarn etc så är ju frågan hur de känner sig? Ett exempel om vi är Svenska o ser ut som vi gör och flyttar till Kina som ett exempel, ja då skiljer vi ju oss alltid till mängden utseende mässigt och därigenom ses vi som turister alt utlänningar. Om vi dock "parar" oss med en Kinesisk kvinna och får barn som får anlag från oss båda, ja vart kommer då barnet ifrån dvs är den personen Kines eller Svensk och hur uppfattar samhället det personen? End of the Day det handlar nog mycket om hur samhället uppfattar individer och hur accepterad man är o blir. Finns ju exempel på länder där det lever en multikulturell skara av människor ex. Australien där i princip ingen ses som utlänning. Well det var lite Dr Phil en lördag morgon från K.

    SvaraRadera