fredag 31 juli 2009

Vad härligt det är med sol.

Att vara pappaledig är härligt med att ta vara på dagen med det är inte alltid lätt med en 2 åring. Han är väldigt bestämd om vad vi skall göra och inte. Igår gick vi förbi pizzan där han en gång fick sitta och trycka på en Jack Vegas maskin. Men detta var ca 1-2 veckor sedan men han kom ihåg. Han blev helt tokig och skrek så högt att hela Salem hörde. Lite jobbigt att gå och bära på. Men efter ca 10 min med skrik så lugnade han ner sig, skönt. Han var sedan glad och skrattade hela tiden.

Igår var vi på utflykt, igen. Vad är det med svensk service. Är det jag som lockar fram det värsta ur folk? Hon som vi köpte glassen av igår var inte glad eller ville att jag skulle handla. Jag la fram en glass och tog en kopp kaffe, stod och funderade på om jag skulle lyxa till det med en bulle. Men då kom det: Då blev det 33 kronor. Så jag betalade det och gick, snacka om att missa merförsäljning. Hoppas att jag inom kort blir överraskad av trevligt bemöttande.


Dagens fråga: Är Zlatan den största fotbollsspelaren Sverige har haft?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar