fredag 21 augusti 2009

Vem drar det längsta strået?

Hade en bra förrmiddag med Jr tills vi skulle komma till att lunch. Han hade bestämt sig att bara äta glass och jag gick inte med på det. Han blev skogstokig och börja skrika och leva rövare. Sen när han inte hade ätit något så skulle vi gå ut. Han kan nu ta på sig sina gummistövlalr själv och det är bra. Men nu ska han bara ha dessa även om det är varmt ute. Så nu var han trött, hungrig och fick inte på sig sina gummistövlar. För jag fick inte hjälpa till. Nästa utbrott. Väl ute så ville han inte sitta i vagnen och när jag inte gick dit han peka så kom nästa utbrott. Till slut fick jag honom lugn och han åt en smothi. Bättre än inget. Allt detta på 20-25 min. En ständig kamp som jag vann till slut för han sover nu och jag kan koppla av en stund, nice.

Satt igår och kollade på Bolt och hans framfart. Prova och spring i 20 sek och se hur långt du kommer och sen prova och spring 200 m och se vilken tid du får då. Det går sjukt fort när han springer. Men frågan kvarstår: Kan han springa snabbare? Kan man springa 100 m under 9 sek? Eller 200 m under 19 sek?


Sen sitter vi och är nöjda med att våra svenskar klara personligt rekord men hamnar i allafall bland de sista. Vi skulle behöva lite mer amerikanskt i oss. Då det är bara vinna som gäller. Inte detta daltande med bra prestation. Kolla på Gay han var inte nöjd med 2 plats. Detta gör bra idrottsmän och kvinnor. Den som nöjer sig med en 14e plats kommer aldrig vinna något, så enkelt är det.


Dagens fråga: Varför sover inte vi vuxna på dagen? Skulle helt klart göra ett bättre jobb med 1-2 h sömn på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar